23 Nisan 2009

sizi neden işe alalım?

tamam anladım kapitalizmde insan istemese de bol bol kendi reklamını yapıp karşısındakini kafalamaya çalışır da, bu soru bu kadar da aleni sorulmaz ki kardeşim. zamanında bir dönem işsiz kaldığımdan kelli, çok iş görüşmesine katıldım, bol miktarda insan kaynakları sorumlusu, planlama müdürü, üretim şefiyle tanıştım. çok da soru sordular ama bu soru içimde kalmış resmen. bu soruya cevap verirken, eğer çok abartırsanız kendini beğenmiş, mütevazı davranırsanız yetersiz, işe yaramaz görünme riskiniz vardır, ancak genel eğilim mütevazılığı sallayıp, ben şöyleyim ben böyleyim demek yönündedir. abartı maalesef kaçınılmazdır. o zaman da şöyle bir diyalog ortaya çıkıyor:

-sizce sizi neden işe alalım?
-valla şimdi bi kere ben süper bir insanım, adeta genç kızların sevgilisi yani. ortamlarda çok sevilirim, oturdum mu bi büyük deviririm. bilgisayarın altından girer üstünden çıkarım, 8 yabancı 3 de yerli dilim var. daha önce monaco'ya 45 metreden gol attım, ayrıca 3 ülkeyi batmaktan kurtardım. süper bir ev hayatına sahibim, bana tapan 4 karım ve 21 mükemmel çocuğum var. 5 üniversite bitirdim, 3 yüksek lisans yaptım, 2 doçent bir de profesör dövdüm. daha önce siemens'te genel müdür olarak çalışıyordum ama sigortamı eksik yatırdıkları için çıktım. şirketinizde temizlik personeli olarak işe girmek istiyorum, oldu mu?
-biz sizi ararız.
-siz çaldırın ben sizi ararım, az önce 1000 kontör yükledim, öyle böyle değilim yani.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder