22 Nisan 2009

trt2 gibi adam blogu devlet erkânını da katldığı görkemli bir törenle açıldı

Bu blogu açmamın tek nedeni bana ortaokulda okutulan tarih dersi kitaplarıdır. Osmanlı tarihinde adeta bir gelenek haline gelmiş olan “dağınık durumdaki Anadolu beyliklerini bir araya toplama” eylemi aynı zamanda tarihimizin kilometre taşlarından biridir. Mesela tahta yeni padişah mı çıktı? önce bi dağınık durumdaki Anadolu beyliklerini toparlar. Ancak padişah milleti biraz gamsız galiba ki, bu beylikler daha sonra ilgisizlikten yavaş yavaş helva gibi dağılırlar. Ta ki başka bir padişah gelinceye kadar öyle hıyar gibi ortalık yerde beklerler. Sonra yine başka biri gelir “Dağınık durumdaki Anadolu beyliklerini bir araya toplama şenlikleri” çerçevesinde hepsine bi el atar falan. Bu iş Osmanlı devleti bir imparatorluk oluncaya kadar böyle sürüp gitmiştir. İşte benim de böyle internet ortamında muhtelif sitelerde dağınık halde duran yazı gibi, uyarlama şiir gibi, fotoğraf gibi ürünlerim vardı. Baktım çok serbest kaldılar, serseriliğe başladılar, ben de bu tarihi mirasımızdan esinlenerek hepsini bir araya topladım. Delikanlı Tarih bunu da yazsın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder